Vijf tips om de telefonische bereikbaarheid te verbeteren
Vijf tips om de telefonische bereikbaarheid te verbeteren
Veel bedrijven hebben het lastig en steeds meer bedrijven kunnen nog maar net het hoofd bovenwater houden. De verleiding is dan groot om te besparen op zaken welke niet direct opbrengsten genereren. De telefonische bereikbaarheid is zoiets waarop bedrijven besparen, terwijl dat op den duur funest is voor je bedrijf. Daarom geven wij hierna 5 tips om je telefonische bereikbaarheid te verbeteren:
1. Maak gebruik van social media
Steeds meer mensen maken gebruik van Facebook en Twitter en stellen hun vragen ook via deze media. Het verlaagt de drempel tot klantcontact en kan de communicatie met je klant intensiveren. Maar het is ook een prima middel om je bereikbaarheid te verbeteren omdat je via deze media kan informeren over die zaken die iedereen aangaan, bijvoorbeeld product introducties of storingen.
2. Maak optimaal gebruik van je website
Je website uitbreiden aan de hand van voorkomende vragen van klanten, is een prima manier om je klantenservice te ontlasten. Hoe beter je vraag en antwoord pagina is gevuld en zoekfunctie werkt, hoe minder vragen je zult krijgen. Daarnaast krijg je op die manier traffic op je website wat natuurlijk een prima manier is om bijvoorbeeld andere producten en diensten onder de aandacht te brengen.
3. Beantwoord je telefoon altijd snel
Uit onderzoek blijkt dat bellers al geïrriteerd raken als je telefoon langer dan 10 seconden over gaat. Ga maar eens na bij jezelf. Op het moment dat je binnen enkele seconden al iemand aan de lijn krijgt dan ben je blij verrast en heb je een betere indruk over het service niveau. Het gesprek daarna verloopt dan veel prettiger en efficiënter. Dat heeft weer als gevolg dat je meer tijd hebt om je klanten te woord te staan.
4. Zorg voor een automatische overflow
Er zijn altijd momenten waarop je de telefoon niet kunt beantwoorden. Zorg ervoor dat je telefoon dan automatisch doorverbind naar een telefoonservice zodat je telefoon alsnog snel wordt opgenomen en persoonlijk. Want een antwoordapparaat is echt niet wat een klant verwacht. En als er niet wordt opgenomen is de indruk die je wekt dat je de zaken gewoon niet voor elkaar hebt.
5. Professionaliseer je telefoonbeantwoording
Als je niets formuleert aan eisen waarop de telefoon moet worden beantwoord, dan kom je voor vervelende verrassingen te staan. Iedereen hanteert dan zo zijn eigen normen over hoe de telefoon moet worden opgenomen, en soms is dat echt verschrikkelijk. Neem dus even de tijd om aan te geven hoe jij wilt dat de telefoon moet worden opgenomen en controleer dat regelmatig.
Dit artikel wordt u aangeboden door www.telefoonservice-vergelijken.nl
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
Reply
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.